Suus goes Zuid-Oost-Azie | About Page | Favoriete links | Voorbereidingen | Thailand | Laos | Vietnam | Cambodia | Maleisie/Bali
Maleisie/Bali

Kuala Lumpur, zaterdag 22 maart 2003, 10:42uur.
Nou vannacht hier in Kuala Lumpur Maleisie aangekomen vanuit Bangkok met de bus! Wat een crime was dat zeg! Vanuit Bangkok via een (Israelische) Travel Agencie een ticket gekocht voor 29Dollar. De reis begon donderdagavond om 18:00uur in een zeer luxe VIP-bus naar een plaats nog in Thailand waar we van bus wisselden ('s ochtends om 05:30uur) daar reden we met een mini-bus naar Hatya om vervolgens weer over te stappen in een VIP-bus (met stoelen zo dik als een bioscoopstoel) naar de grens van Thailand en Maleisie. Na wat Douane formaliteiten in Maleisie zijn we dan 's nachts om 00:00uur in Kuala Lumpur aangekomen! Onmiddelijk voelde ik me op me gemak want de taal die ze hier spreken is m'n moedertaal!Minpunt was dat het de eerste trip is zonder Mel. Bleh!!! Geen gedonder met z'n 2-en in de bus of gegiegel. Anyway.Uiteindelijk in een hotel terechtgekomen voor 80Ringit per nacht! Ik heb vanochtend een vliegticket gekocht van Kuala Lumpur naar Denpasar Bali waar mijn plane eind v/d week vertrekt naar Nederland.

Kuala Lumpur, zondag 23 maart 2003.
Keigaaaaaaaaaaaaaave stad Kuala Lumpur! Ik weet niet wat ik allemaal heb gekocht maar ik ben nu daadwerkelijk door al m'n geld heen! Ik voelde me zeer veilig in KL geen gezeur van taxi-rijders of opdringerige mensen! Eten was geweldig!!!!!!!!!! KL is een zeer schone stad met veel verschillende afkomst van mensen! 's Avonds ben ik naar Chinatown geweest! De Mekka voor de DVD fans!! Ook heb ik een bril gekocht en natuurlijk is m'n nieuwe bril vandaag alweer gebroken. Ook opvallend is dat overal binnen/buiten de breedbeeld tv aanstaat met CNN! (uiteraard vanwege de oorlog)Jammer dat ik maar 2 dagen had om KL door te crossen want ik weet dat er meer te zien is! Ik werd alleen wel gek van alle F1-fans hier! Ik vermoed dan ook dat de F1 hier gereden word?? Althans er werden hier x-aantal package tours aangeboden om naar de F1 te gaan! (Bleh!!!) Doe mij maar lekker shoppen in een grote Mall !!!Vanmiddag heb ik het vliegtuig gepakt naar Bali/Denpasar en ik ben zojuist in Kuta aangekomen! Raar om te zien! Ik ben helemaal GEEN Kuta fan vanwege alle toeristen! Maar je merkt toch de tegenslag! Beduidend minder (dronken) aussies op straat en de guesthouse/hotels zijn niet allemaal gevuld! Tot nu toe vind ik het wel relaxed! Ik denk wel dat ik hier m'n dagen kan vullen tot m'n vertrek,...........

Bali/Kuta, maandag 24 maart 2003, 20:33uur.
Vandaag de dag weer rustig begonnen! Ik heb weer een gat in de dag geslapen! Tussen de middag nog ff geluncht in het hotel en daarna weer geslapen! Eindelijk vanmiddag rond een uur 15:00uur heb ik wat aktie ondernomen! Beetje rondgewandeld langs het strand van Kuta en wat rond geshopt! Leuke T-shirts verkopen ze hier! 'OSAMA don't like surfing' (wetende dat Bali bekend staat om z'n surf stranden) of T-shirts met txten als 'Bali don't like terrorist' of 'Bali love peace' etc.etc.etc!Daarna wat gegeten was wel okay. Ik heb wat gespeeld met m'n nieuwe digitale camera! Heftig beftig dingetje hoor! Kodak apparaat waarmee je ook korte MPEG opnames kan maken! Morgen wil ik de software gaan downloaden ergens in een Internet cafe en de foto's online uploaden met USB! Anyway dit was het dan alweer.

Bali/Kuta, dinsdag 25 maart 2003, 17:00uur
Vandaag eens bijtijds uit m'n bed gejumpt m'n ontbijt naar m'n 'cottage' laten komen en daarna het KUTA strand opgegaan! Vanuit m'n hotel was het denk ik wel 3 minuten lopen maar omdat het zo warm was leek het wel 5 minuten pfffff,..... Bepakt en bezakt met m'n MP3-speler en boek 'Het meer van de meisjes' (zeeeer spannend!!) Ik was nog niet eens gaan liggen op m'n handdoekje kwamen er al 'verkopers/massagesvrouwtjes' ed. naar me toe! Suus-An moet je op de vroege ochtend nog niet irri maken dus ik was nog beleefd en zei dan ook 'terimah kasi saya endah mau' !! (dank je wel ik wil/hoef niet) toen ik was gaan liggen kwamen er weer 'verkopers' op me afgestormd en ik vroeg me af of er op m'n voorhoofd vandaag 'Ja, saya mau' stond!! Ik heb het 2 uur volgehouden op het strand ik ben echt een oude geuk aan het worden hoor? Heb ik nog wel m'n walkman KEIHARD aan staan, geen oog contact, demonstratief een boek lezen helpt zelfs niet!!! Rond een uur of 13:00uur terug gegaan naar m'n hotel en maar 'ns lekker geluncht en daarna geslapen om vervolgens m'n vergeten waterproofcamera te laten ontwikkelen. Momenteel zit ik in een zeer moderne Internetcafe die m'n foto's van m'n digi-camera in een scheet en een ei heeft ge-upload! Geweldig zeg! Poe eeeh!! Ook heb ik zojuist naar Cathay Pacific 62(361)766931 in Denpasar gebeld om m'n terugvlucht te confirmen en ja ik mag mee terug naar Nederland,...........

Bali/Kuta, woensdag, 26 maart 2003, 19:43uur.
Het is zover,....
Morgen vertrekt m'n vliegtuig naar Nederland via HongKong met Cathay Pacific! Moe en voldaan heb ik m'n laatste dagen 'relaxed' afgesloten op Bali/Kuta. Het was een GEWELDIGE reis in z'n totaliteit. Enorm veel geleerd en enorm veel gezien!
Ik wil dan ook bij deze IEDEREEN bedanken die m'n mentaal via het gastenboek hebben gesteund 'Everyday I was looking forward 2 read the messages' wat me de afgelopen 2 maanden staande heeft gehouden! Kapunka, Cap Cai Lai Lai, SoesDay, Terimah Kasih,......................

Suus-An Rijborz Bali/Kuta beach, 26 maart 2003, 19:50uur, Internet cafe 'Travellers Centre'